התקשרו: 1-700-508-586

למידע נוסף והתייעצות

השאירו פרטים
ואנו נחזור אליכם בהקדם





    מסכים/ה לתנאיהתקנון

    מאשר/ת הרשמה לדיוור

    סיפורים אישיים

    סיפורים אישיים

    “זה אחרת כשיש לך מישהו שזה התפקיד שלו בחיים – להיות שם עבורך”

    אלון יעקבי משתף בתחושות ובמחשבות שליוו אותו בתקופת האשפוז הביתי של בת הזוג שלו ואם ילדיו, נגה ויזל ז”ל

    בגיל 45, התבשרה נגה ויזל ז”ל, שסרטן השד ממנו סבלה לפני 15 שנים, חזר. הטיפול בהקרנות שעברה גרם לה לפגיעה בלתי הפיכה בכבד. במשך שנה וחצי טופלה ויזל בביתה על ידי צוות שרן בראשותו של ד”ר איב ביטון. אלון יעקבי שימש כמטפל העיקרי שלה. ויזל היתה בת 47 במותה. יהי זכרה ברוך.

    “כשצוות בית החולים המליץ לנו לראשונה על הוספיס בית, נרתעתי מהרעיון. אבל מצבה הרפואי של נגה, והעובדה שהיינו מטופלים בשני ילדים מתבגרים, גרם לנו להחליט לנסות זאת ואני כל כך שמח על ההחלטה הזו. בסופו של דבר, שירות הוספיס בית היה עבורנו ברכה ותרם לאיכות החיים, וגם לרוגע שלנו. ד”ר איב ביטון היה הרופא המטפל שלנו. עם הזמן הוא הפך לאיש המפתח לכל דבר וענין, תמיד זמין, קשוב ואמפתי. אמנם חוץ ממנו, קיבלנו גם גיבוי מקצועי של פרופ’ שליווה אותנו ושל מנהלת מכון השד בתל השומר שענו לנו לכל שאלה, אבל זה אחרת כשיש לך מישהו שזה התפקיד שלו בחיים – להיות שם עבורך, בכל רגע קשה.

    הטיפול המקצועי המדהים של ד”ר ביטון חסך לנו אשפוזים רבים, ולו רק מעצם העובדה שהוא ידע בענייניות מתי צריך להתרגש מהסיטואציה הרפואית ומתי לא. הוא ניהל עבורנו את כל מה שנדרש בצמתים הקריטיים וידע לעשות את האינטגרציה הנכונה בין המומחים הרפואיים ולהעביר להם מסרים בצורה ברורה. הוא ניהל במומחיות את המפגשים עם צוותים רפואיים חדשים ומתחלפים ולקח פיקוד בעת הצורך בזמן האשפוז בבית החולים.

    עצם הידיעה שאני יכול להרים טלפון בשתיים לפנות בוקר ולקבל תשובה מקצועית מלאה לבעיה עמה אני מתמודד עם הנחיות מדויקות לפעילות, הקלה את ההתנהלות. וכמובן, נגה קיבלה את היחס האנושי, האישי והמכבד ביותר האפשרי, בתקופה האחרונה בחייה. זה מאוד משמעותי כשהשירות הרפואי הטוב ביותר מגיע עד אלייך הביתה ומסתובב סביבך ואת לא עוד אחת מ-100 חולים שעומדים בתור בקופת חולים.

    ד”ר איב ביטון הוא אדם מיוחד עם ידע נרחב. הוא ידע לאסוף ולגייס את כל הבית, כולל הילדים, סביב ההתנהלות בסיטואציה לא פשוטה זו. אני ממליץ לכל מי שנקלע לסיטואציה כזו בחיים – לא לוותר על השירות המיוחד הזה שמעניק בתקופה קשה רוגע ואיכות חיים”.

     

    “הרגשתי ביטחון שיש לי מעטפת תומכת, במיוחד לנוכח התקדמות המחלה והקשיים שנלוו לטיפול היומיומי”

    מאיר פלד משתף בתחושות ובמחשבות שליוו אותו בתקופת האשפוז הביתי של בת הזוג שלו, ריקי הקר ז”ל. במשך חצי שנה, מאיר פלד (75) סעד וטיפל בריקי הקר ז”ל בת הזוג שלו. 

    ריקי הקר, בת 64 במותה, חלתה בסרטן הריאות והפכה לחולה סיעודית כתוצאה מפגיעה מוחית שנגרמה בשל טיפולי ההקרנה.

    “בחודש הראשון, טיפלתי בה לבד ודי מהר הגעתי למצב שלא יכולתי להרים אותה או לעזור לה בצורה עצמאית. קופת חולים המליצה לנו על חברת שרן ומהרגע שדימה, אח בכיר בשרן נכנס לחיינו, הוא שינה אותם ללא הכר.

    “אני לא רופא ולא בן רופא ולכן העברתי בראש שקט את האחריות הרפואית לידיו האמונות של דימה. הוא ממש עזר לי בכל התלבטות ובכל בעיה. המצב של חולה סיעודית הוא מורכב ומטבע הדברים צצות בכל פעם בעיות רפואיות חדשות. דימה היה שם עבורנו בכל דבר ועניין, אם במענה טלפוני זמין – הוא ענה לטלפונים שלי גם כשהוא היה בחופשה – ואם בהגעה מיידית אלינו. הוא ביקר אותנו לפחות פעמיים בשבוע ועזר לנו גם במקרים בהם האחריות הרפואית הייתה של קופת החולים.

    “דימה הציג שלוש תכונות נפלאות, הוא היה מקצועי, הוא היה אמין והוא היה בן אדם. בכל פעם שהיינו צריכים אותו הוא היה שם עבורנו. אתה לא מצפה למסירות ברמה כזו. ממש התקשרנו אליו רגשית”.

    “פלד מציין גם את מעורבתו ונוכחותו של ד”ר איב ביטון כרופא המטפל: “ד”ר ביטון ביצע אצלנו את האבחון הראשוני של המצב והעניק לצוות של שרן הנחיות רפואיות מפורטות. דימה התייעץ איתו רבות בנוגע לשאלות רפואיות והעובדה שד”ר ביטון היה בתמונה הקלה עלינו לקבל החלטות נכונות.

    “צריך להבין ששרן לא מספקת עוד טיפול רפואי. זו מעטפת שאפשרה לנו לנהל במידת האפשר, חיים נורמליים בבית בחודשי החיים האחרונים ואפשרה לילדים של ריקי ולנכדים שלה להמשיך ולבקר אותה בבית ולהעניק לה חיבוק.

    “הרגשתי ביטחון שיש לי מעטפת תומכת, במיוחד לנוכח התקדמות המחלה והקשיים שנלוו לטיפול היומיומי. דימה האמין שהטיפול המסור שלי האריך את חיי ריקי במספר חודשים ואילו אני חש בדיוק ההפך, דימה הוא זה שעזר לי להאריך את חייה”.

    “אני מודה לשרן על כל מה שהם עשו. לא יכולתי לצפות ליותר”.

    מוזמנים להקשיב לפודקאסט בנושא (לעוד פודקאסטים)

    מיינדפולנס – תרגול מודעות לנשימה עם נעמה קטן

    בישיבה מזרחית או על כסא נעמה קטן, מתרגלת ומורה למיינדפולנס, ודוקטורנטית למיינדפולנס באוניברסיטת חיפה, מנחה אותנו ברבע שעה של תרגול מודעות קשובה.

    “קיבלנו את כל התמיכה וההסברים שעזרו לנו לצלוח את התקופה הקשה”

    שרית קריטי משתפת בתחושות ובמחשבות שליוו אותה בתקופת האשפוז הביתי של אביה, סעדיה שרעבי ז”ל

    בגיל 76, עבר סעדיה שרעבי  ז”ל ניתוח להוצאת גוש ממאיר מהמעיים וניתוח סטומה. בנוסף, מבדיקת הגידול עלה כי שרעבי הוא חולה סרטן בשלב ארבע עם גרורות שפגעו בכבד. מצבו הפיסי החלש לא אפשר לו לקבל הקרנות או טיפול רפואי אחר.

    “אבי אושפז במשך חודש בבית החולים ברזילי באשקלון. היה קשה לנו לראות אותו שם. הוא לא אהב בתי חולים וגם לא אהב רופאים במיוחד. הוא לא נהג ללכת להיבדק והשהות בבית החולים הייתה עליו קשה. עם השחרור מבית החולים הוא עבר למכון שיקום לשבועיים, שעם סיומם היינו צריכים להחזירו הביתה.

    אחיותיי ואני היינו מודאגות. הורי התגוררו בבניין רב קומות ללא מעלית, ולא היה לנו ברור כיצד נוכל לנייד את אבא לבדיקות ולפרוצדורות הרפואיות הנדרשות כשהוא מתקשה ללכת ומחובר לשקית הסטומה.

    כאשר רופא מכבי המליץ לנו לפנות לשרן ולקבל טיפול הוספיס ביתי במסגרתו יגיע אלינו רופא עד הבית ונקבל טיפול רפואי של אח/ות, ממש עטנו על הרעיון ואימצנו אותו בשתי ידיים. גם ההבנה שמצבו הרפואי אינו בר תיקון או שיפור, וההכרה שימיו ספורים תרמו לרצון שלנו להקל עליו ולא לטלטל אותו ולהעמיס עליו בדיקות ויציאות מחוץ לבית.

    צוותו לנו את דימה, אח מקצועי מתמחה בהוספיס בית. אין לי מילים לספר כמה מדהים, סימפטי, רגוע ומרגיע הוא היה. הוא טיפל באבי בצמידות ובמסירות ונוצר ביניהם חיבור מדהים. גם ליאת, העובדת הסוציאלית שלשרן הגיעה לבקר אותנו מספר פעמים ודיברה אתנו על התהליך ועל מה שאנו מרגישות. חשנו שקיבלנו תמיכה רגשית משמעותית.

    דימה נתן לנו מענה בכל דבר וענין, הסביר לנו מה קורה בכל שלב וכשחשנו שאנו מאבדות שליטה, ידע איך לנהל את המצב ולפזר את הערפל. הוא היה מדהים ויותר מכך. אין מה להגיד, קיבלנו את כל התמיכה וההסברים הנדרשים שעזרו לנו לצלוח את התקופה הקשה ולהעניק לאבא שלנו שלווה בימיו האחרונים.

    זה כל כך עזר לנו והקל עלינו, שקשה לי לתאר לעצמי איך היינו עושות זאת בלעדי הצוות של שרן. זו שוב ההזדמנות להודות מכל הלב על כל התמיכה והעזרה. תודה”.

     

    אם גם אתם מתמודדים עם מצבים דומים, או שברצונכם להתייעץ עם הצוות המקצועי שלנו בכל נושא הקשור להוספיס בית, צרו קשר עם צוות הטיפול התומך של שרן.

    אנו עומדים לרשותכם 24 שעות ביממה – שבעה ימים בשבוע 03-7545954

    עוד בנושא:

         Webmanager

    תפריט נגישות