התקשרו: 1-700-508-586

למידע נוסף והתייעצות

השאירו פרטים
ואנו נחזור אליכם בהקדם





    מסכים/ה לתנאיהתקנון

    מאשר/ת הרשמה לדיוור

    שאלות ותשובות

    שאלות ותשובות - טיפול תומך והוספיס בית

    מוזמנים להקשיב לפודקאסט בנושא (לעוד פודקאסטים)

    מיינדפולנס – תרגול חמלה עם נעמה קטן

    חמלה מסייעת בהקלת הסבל. אתם מוזמנים להאזין לתרגול מיינדפולנס לשיפור חמלה, המוגש על ידי נעמה קטן, מתרגלת ומורה למיינדפולנס, ודוקטורנטית למיינדפולנס באוניברסיטת חיפה.

    שאלות נפוצות

    מהו טיפול פליאטיבי ?

    טיפול פליאטיבי הוא ענף ברפואה העוסק בשיפור איכות החיים של חולים הלוקים במחלות כרוניות, כאשר המטופל נמצא בשלב של המחלה בו כל שנדרש הוא איזון הסימפטומים ושמירה על איכות חיים אופטימלית. לעיתים, הטיפול עשוי להיות ממושך ולכן הוא מכונה “טיפול תומך” או “הוספיס בית”. כך או אחרת, המטרה היא זהה: להעניק למטופל טיפול רפואי מקצועי בביתו, תוך הקלה עליו ועל המטפלים בו (כולל בני המשפחה הקרובים) בהתנהלות היומיומית ולאפשר לכולם חיים נורמליים ככל שניתן.

    מה כולל שירות ה'הוספיס בית' של שרן ?

    שירות הוספיס בית של שרן מעמיד לרשות כל מטופל צוות רפואי מקצועי הכולל רופא, אח/ות ועובד/ת סוציאלי/ת. צוות זה אחראי לרווחתו של המטופל ולטיפול הרפואי המוענק לו בבית. כל אנשי הצוות הרפואי מלווים במנהל הרפואי הכללי של שרן וברופאה יועצת פליאטיבית, ומקבלים הדרכה וסיוע צמודים בכל הקשור לטיפול היומיומי, איזון הסימפטומים ודאגה לאיכות החיים של המטופל.

    מה הכוונה ב-"איזון סימפטומים" ודאגה לאיכות חיים ?

    הטיפול הרפואי מתייחס למכלול ההיבטים הנדרשים בטיפול במצבים כרוניים, מורכבים וסופניים. בתחום הפיזיולוגי ננקטות פעולות להפגת ומניעת כאבים; טיפול בהפרעות נשימה, עיכול, מערכת השתן ומערכות נוספות. בהיבטים הרגשיים והמעשיים, הצוות מסייע למטופל ומשפחתו בהתמודדות עם קשיים רגשיים ונפשיים הנובעים מהמחלה והשלכותיה, במיצוי זכויות החולה וקשר עם קופות החולים המבטחות, ביטוח לאומי, מדינת ישראל ועוד.

    כיצד מקבלים הפנייה לשירות ?

    הפנייה ניתן לקבל באמצעות רופא המשפחה והיא כרוכה באישור קופת החולים. במידה שהמטופל שוהה בבית חולים ומבקש להשתחרר לביתו ולהמשיך שם את האשפוז, יש להסדיר זאת באמצעות נציג קופת החולים בבית החולים. אם אתם מעוניינים להצטרף למערך המטופלים שלנו שכבר בחרו להמשיך את האשפוז שלהם בתנאים ביתיים אופטימליים, אנא פנו לנציג קופת החולים שלכם הנמצא בבית החולים, ובקשו להגיע ל-‘הוספיס בבית’ של שרן. כאשר המטופל כבר שוהה בבית ומבקש להצטרף לשירות, יש לפנות לרופא המשפחה ולבקש ממנו הפנייה להוספיס של שרן. ניתן גם לקבל את השירות באופן פרטי. לשם כך, יש ליצור קשר עם המוקד הרפואי של שרן בטלפון 03-7545954 והמנהל הרפואי ידון עם החולה ומשפחתו בהיקף ובשירות עצמו.

    האם קיים בישראל חוק המסדיר את זכויות החולה הפליאטיבי ?

    כן, חוק ‘החולה הנוטה למות’ שחוקק בישראל בשנת 2005 וההרחבה לחוק שנקבעה בשנת 2009 (חוזר מנכ”ל משרד הבריאות 30/2009), מסדירים את זכויות החולה לקבל טיפול פליאטיבי. על פי החקיקה, אוכלוסיית היעד לקבלת טיפול זה כוללת: חולה סרטן, לרבות חולה סרטן חשוך מרפא; חולה עם אי ספיקת לב סופנית; אי ספיקת ריאות סופנית; אי ספיקת כבד סופנית; אי ספיקת כליות סופנית; שבץ מוח קשה; מחלת עצבים ניוונית מתקדמת וחולה מחוסר הכרה.

    האם הטיפול הוא בחינם ?

    כל אזרח במדינה זכאי על פי חוק זכויות החולה לטיפול תומך/פליאטיבי במידה שנמצא מתאים. הטיפול ניתן כחלק מהשירות של קופת החולים המבטחת ואינו כרוך בתשלום. את הטיפול ניתן לקבל גם באופן פרטי (בתשלום) כאשר המטופל או משפחתו מעדיפים זאת כך.

    באילו מחלות ניתן לטפל במסגרת טיפול תומך בבית ?

    טיפול פליאטיבי ניתן על פי חוק בישראל לחולים במחלות חשוכות מרפא שהוגדרו כחולים פליאטיביים על ידי רופא מומחה בתחום. המחלות המקנות זכאות לקבלת טיפול פליאטיבי (לחולים המתאימים) הן: סרטן, אי ספיקת לב, מחלת ריאות, מחלות נוירולוגיות, אי ספיקת כבד וכליות, דמנציה ומצב של חוסר הכרה.

    מי יגיע לטפל בי בפועל ?

    כאמור, צוות טיפול גרעיני בהוספיס בית כולל אח/ות, רופא ועובדת סוציאלית עם הכשרה בטיפול בחולים מורכבים ובמצבי משבר הנובעים מההתמודדות עם המחלה. האחות מוגדרת כמנהלת הטיפול והיא עורכת לפחות שני ביקורי בית בשבוע. הרופא והעובדת הסוציאלית מבקרים את המטופל באופן קבוע בהתאם לצרכיו. חשוב לציין כי כל הצוות זמין למטופל 24/7 באמצעות מוקד טלפוני ופניות ישירות. במידה שנדרש מעקב נוסף של אנשי הצוות, הוא מתואם ומבוצע בהתאם.

    מה אוכל לקבל במסגרת הטיפול בבית ?

    הליווי הצמוד של הצוות הרב-מקצועי של שרן עונה על כל בעיה גופנית או רגשית. הטיפול כולל פרוצדורות רפואיות הקשורות לטיפול במחלה כמו הכנסת עירויים, ניקור מיימת, טיפול בצנטרים מרכזיים, טיפול בזונדות וקטטרים, שטיפות של סטומות ועוד. הצוות דואג גם למרשמים לתרופות, עזרה בהשגת ציוד והדרכה במיצוי זכויות. שרן זמינה עבור המטופל ובני משפחתו בכמה דרכים: תוכלו להתייעץ ולהשיג את הצוותים הרפואיים שלנו בחיוג ישיר לצוות המטפל או באמצעות מוקד טלפוני זמין העומד לרשות הצוות והמטופלים 24/7 ומסייע בכל המשימות המנהלתיות והרפואיות.

    היכן מתבצעים טיפולים רפואיים כמו בדיקות דם או זריקות ?

    הצוות הרפואי של שרן מעניק את הטיפולים הרפואיים האפשריים, כדוגמת זריקות, בבית. בקשה לבדיקות דם מועברת ע”י צוות שרן לביצוע על ידי הקופה המבטחת.

    מה קורה במקרה חירום ?

    חשוב לדעת שצוות שרן זמין עבורכם בכל מצב של מצוקה או חירום ובכל זמן. ניתן לפנות ישירות למוקד הרפואי של שרן הפועל 24/7, כולל סופי שבוע וחגים. האחות המטפלת זמינה אף היא מסביב לשעון ותפעיל את הרופא במידת הצורך להתערבות מהירה כולל הגעה פיזית לביתו של המטופל. בעת הצורך יפעיל הצוות הרפואי כל גורם נוסף נדרש.

    האם הטיפול בבית ימנע אשפוז ?

    אנו מנסים לאזן את מצבו של המטופל ככל שניתן, בעודו בבית. עם זאת, ישנם מצבים בהם לא ניתן לערוך טיפול או בדיקה בבית. במקרה כזה, יישלח המטופל למרפאה/מחלקה מטפלת מתאימה לדוגמה, חדר מיון. צוות שרן עושה כל שביכולתו לקצר את משך האשפוז ומכוון להמשך הטיפול בבית ולא בבית החולים.

    האם הטיפול דרך שרן מנתק את הקשר עם קופת החולים ?

    לחלוטין לא. הקשר עם קופת החולים נשמר ומתקיים שיתוף פעולה בין צוות שרן לצוות הרפואי במרפאה כדי להבטיח את הטיפול הרפואי המיטבי עבור המטופל. דו”חות המעקב שמנהל הצוות הרפואי של שרן, זמינים לצפייה עבור הצוות הרפואי בקופת החולים ובנוסף, קופת החולים ממשיכה ומספקת למטופל שירותים להם הוא זכאי כדוגמת – ציוד רפואי, טיפולי פיזיותרפיה, דיאטנית, קניית תרופות, טפסי 17 ועוד.

    עוד בנושא:

         Webmanager

    תפריט נגישות